Dersin Adı | Optisyenlik III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT 204 | Bahar | 2 | 10 | 7 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin bir optisyenlik işletmesinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olması ve müşteri ilişkilerini geliştirmeye yönelik kazanımlarını arttırmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Optik mağaza yönetimi, reçete defteri doldurma, müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi, optik mağaza içi tasarım, ürün kaydı ve takibini sağlayan sistemlerin özellikleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Teorik (T): Optisyenlik III dersine giriş, Uygulama (U): Bifokal merceklerin nilör çerçeveye montajı | |
2 | T: Optik mağaza için yer seçimi, U: Bifokal merceklerin nilör çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | T: Bir optik mağazanın açılışı, U: Çok odaklı (progresif) merceklerin nilör çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | T: Optik mağaza için gerekli cihaz ve ürünler, U: Çok odaklı (progresif) merceklerin nilör çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | T: Bir optik mağaza için maliyet analizi, U: Tek odaklı merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | T: Optik mağaza iç mekan tasarımı, U: Tek odaklı merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | T: Optisyenlikte hizmet sunumu, U: Tek odaklı merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | T: Reçete ve Denetleme Kayıt Defterleri, U: Tek odaklı merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
9 | T: Reçete ve Denetleme Kayıt Defterleri, U: Tek odaklı merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | T: Camların Sınıflandırılması ve Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası Sistemi, U: Bifokal merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | T: Ürün Takip Sistemi (ÜTS), U: Bifokal merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | T: Optik mercek markaları ve ürünleri, U: Progresif merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | T: Hukuki ve Etik Sorunlar – Olgu Tartışması, U: Progresif merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | T: Mesul Müdür Değişimi ve Optik Mağaza Kapanışı, U: Progresif merceklerin faset çerçeveye montajı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Optisyenin Eğitim El Kitabı, David S. McCleary, Çeviren: Tuba Özdemir, Nobel Tıp Yayınevi, 2014 Temel Optisyenlik - Optisyenlik için On Temel Adım, Dr. Erdoğan ÖZDEMİR, Dr. Onur YARAR, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 236 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir | X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest